14 Mart 2011 Pazartesi

Tüp Bebek Testleri

Tüp bebek tedavisi görmeden önce bazı testleri yaptırmak gerekiyor. Çünkü vücudun, ilaçlara uyum sağlaması gerekiyor. Yan tesirlerinin sağlık sorunları yaratmaması gerekiyor. Ve anne adayının bebek sahibi olmaya beden ve psikolojik olarak hazır olması gerekiyor.
Neyse uzatmayayım işte yapılması gereken testler:

Kadınlar İçin:

1-Adetin 2. veya 3. günü sabah 08.30'da ultrason -Tüp Merkezinde
2-Kan Testi, Hormon tahlili: FSH, TSH, Prolaktin, Estradiol (Sabah aç karnına 08.30'da) -Tüp Merkezine gidip bilgisayara giriş yapılacak. Ardından Kan merkezine gidilecek.
3-Kan Testi, Seroloji: Anti HIV, Anti HCV, HBSAG, ANTİHBS, TOXO IGG, IGM ve rubella IGM, IGG -Tüp Merkezine gidip bilgisayara giriş yapılacak. Ardından Kan merkezine gidilecek.
4-HSG Filmi (Rahim Filmi)- Adetin 1. günü radyolojiden randevu alınacak. (1 hafta sonra randevu verilecek)
5-Temizken (Regl değilken) Servikal Smear ve Kültür Tahlili - Jinekoloji bölümünde yapılıyor, önceden randevu alınacak.
6-Akciğer Filmi (Radyoloji Bölümü'nde)
7-Kan, Biyokimya: Glikoz, Bun, Kreatinin, Ürik -Tüp Merkezine gidip bilgisayara giriş yapılacak. Ardından Kan merkezine gidilecek.
8-İdrar tetkiki, aptt, protrombin zamanı
9-EKG (Ekg bölümünden hemen alınıyor)



Erkekler İçin:
1-Seroloji: ANTİ HIV, ANRI HCV, HBSAG, ANTIHBS
2-Sperm Tahlili: Üroloji bölümünde muayeneden sonra Tüp bebekten randevu alınacak.

SGK ile Tedavi için İstenilen Evraklar

1-Kadının 4, erkeğin 1 vesikalık fotoğrafı
2-Evlilik Cüzdanı aslı ve fotokopisi
3-Nüfus cüzdanı fotokopileri
4-SSK ve Bağkurlu hastalardan prim gün sayısı çıktısı (Hizmet Dökümü)-SSK Müdürlüğü'nden onaylı
5-Karı-koca ayrı ayrı Nüfus Müdürlüğü'nden nüfus kayıt örneği

Önemli Notlar:
*Bu testler hemen hemen her hastanede aynı ama benim kaynağım Zeynep Kamil Hastanesi
*Erkek sperm testinden önce 3-5 günlük cinsel perhizde olmalı.
*10 günde bir hastaneye giriş yaptırılmalı. (Nüfus cüzdanını verip tüp bebek bölümünde tedavi olacağını söylüyorsun)
*Hasta tedavilerinin devletçe karşılanması için çiftleriden en az birinde kısırlık raporu alınmalı, kadının 23 yaşından büyük 40 yaşından gün almamış olması gerekiyor. Sigortalının (kadın ya da erkeğin) 5 yıl ya da 900 iş günü çalışıyor olması şart. Tüp bebekten önce aşılama ve ilaç tedavisinin yapılması isteniyor. (Ben daha önce tedavi olmadım, doktor direkt tüp bebek önerdi, yani istisnalar da oluyor)

Tüm bu testler tamamlandıktan sonra sağlık kururlu raporu almak için hastanedeki çeşitli bölümlerden onay almak gerekiyor. Bu bölümler:
-Dahiliye
-Genel Cerrahi
-Psikoloji
Bu bölümlere randevu ile gidilip tüp bebek için onay alınıyor.

**Alınan bu onay, akciğer testi sonucu, 3 vesikalık fotoğraf, nüfus cüzdanı fotokopisi ile HASTANE KURULU'na gidiliyor. Yaklaşık 1 hafta 10 gün sonra sistamik hastalık raporu veriliyor.

**Sistamik Hastalık Raporu ve diğer test sonuçlarıyla tüp bebek bölümüne gidilir. Yaklaşık 1 hafta sonra sonuç alınır.Onay alındıktan sonra tekrar HASTANE KURULU'na girilir. Kurulda hastanın hangi ilaçları nasıl kullanacağı uzman doktorların ortak kararıyla belirlenir.

* *Sağlık Kurulu Raporu ile Tüp Bebek süreci başlamış olur.

Bunlar teorik bilgiler. Ben neler yaşadım? Test sonuçlarım neler oldu? İşte cevabı: Tıklayın lütfen

7 yorum:

  1. Nilgun hanim cok güzel anlatmissiniz tesekkürler.. Yalnız banada direk tüp bebek dedikleri icin devlat karsilamiyor dediler. Sizinkide öyle olmus devlet karsilamis acaba nasil oldu bunu ögrenmek istiyorum. Simdiden tesekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim yaşım nedeniyle 40'a yaklaştığım için şansı arttırmak amacıyla hemen tüp bebek tedavisine başlanmıştı. doktoruna sormalısın neden devlet desteği yok diye. devlet hastanesine gidiyorsan sekreterle ilişkini iyi tut. onlar doktorla nasıl iletişim kuracağını anlatır:) umarım herşey dilediğince olur ve kucağına alırsın bebeğini..

      Sil
  2. Benim yaşım 28 ondan galiba. Cevabiniz mail kutumda kaybolmuş kusura bakmayın yeni gördüm.Teşekkürler Nilgün hanım iyi dilekleriniz için.

    YanıtlaSil
  3. Benim yaşım 28 ondan galiba. Cevabiniz mail kutumda kaybolmuş kusura bakmayın yeni gördüm.Teşekkürler Nilgün hanım iyi dilekleriniz için.

    YanıtlaSil
  4. merhabalar ben de bir dönem tüp bebek laboratuvarında çalıştım. merak edenler için laboratuvar çalışmalarının nasıl yapıldığını paylaştım http://mavinot.blogspot.com.tr/2015/05/tup-bebek-laboratuvarinda-neler-oluyor-1.html

    YanıtlaSil