14 Mart 2011 Pazartesi

Neden Zeynep Kamil?

"Hemen tedaviye başla, 37 yaşındasın ve her geçen gün aleyhine işliyor. Yarın değil hemen bugün doktora git"...

Eskişehir'deki doktor  tanıdığımız Burak Yaşar bu sözlerle beni uyardı ve harekete geçmemi sağladı. Oysa ki 5 yıldır evliydim ve evlendikten 1 yıl sonra "Çocuğumuz olsun" demeye başlamıştık. Hep doğal yollarla olsun istedik ama olmadı.

Önce Medical Park Göztepe'de Op. Dr. Can Şener ile görüştüm. Tarih 24 Mayıs 2010, saat sabah 09.00'du. Doktorlardan güler yüz görmek için özel hastaneye gitsem de o gün Can Bey'in  kötü bir günüydü . Yüzüme bile bakmadan muayeneye başladı. Ve benim miyom ameliyatı olmam gerektiğini söyledi. Sadece vajinal muayene ile bu sonuca vardı. Hatta hemen ertesi gün ameliyat olabileceğimi söyledi. Doktorla frekansımız hiç tutmadı. "Ne ameliyatı, bu karar bu kadar çabuk mu verilir" dedim ve hastaneden kaçarak uzaklaştım. Bir yandan hıçkırıklara boğuldum bir yandan da kocamı, Kemal'i aradım. Kemal'le konuşunca özel hastanelerinde -gerekli ya da gereksiz- ameliyat kararlarının çok çabuk verilebildiği, başka bir doktora gitmem gerektiği konusunda hemfikir olduk.

Yaklaşık bir hafta sonra yani kendimi biraz topladıktan sonra bu kez Kemal'in iş yeri yakınlarında, Cevizli'deki Dragos Şifa hastanesine, Doktor Tahir Tosyalı'ya gittim. Tahir bey kesinlikle miyom ameliyatına ihtiyacım olmadığını söyledi. Ve bebeğin neden olmadığına dair testlere başladı. Testler çok uzun sürdü ve sanırım hep genç hamile adaylarıyla görüşmeye alışmış doktorum işi biraz yavaştan aldı. Oysa benim zamanım çok kısıtlıydı. Bu arada kocam da Tahir Bey'in yönlendirmesiyle bir ürolog tarafından tedavi edildi. Kısırlık teşhisi kondu ama bir türlü tedaviye ya da yönlendirmeye geçilmedi. Doktorum iyiydi ama sanırım kısırlık uzmanlık alanı değildi. 

2 özel hastane deneyiminden sonra arkadaşım Bora'nın yönlendirmesiyle Çapa Tıp Fakültesi'nde Prof. Dr. Halil Saygılı'ya gittim. Halil Bey Dragos'tan aldığım test sonuçlarına bakarak "Hemen tüp bebek merkesine başvurun ve hemen tedaviye başlayın" dedi. 

İşte istediğim yönlendirme buydu. Hemen hastanenin tüp bebek ünitesine gittik. Tüp bebek testleri o gün başladı. Ama yeni bir sorun bizi bekliyordu. Test tarihleri ya da test sonuçları en erken 1 ay sonra alınıyordu. 
Hatta sperm testi 2 ay sonraya gün verildi. Biz de süreci hızlandırmak için testleri evimizin de olduğu Üsküdar çevresinde yapmaya karar verdik. 

En ufak teste ya da muayeneye para ödemeye alışmış bünyemiz SSK ile ücretsiz test olunacağını görünce şaşırdı ama çabuk alıştık. Üsküdar Devlet Hastanesi'nde kan testlerini yaptırdım. Smear testi için ise Zeynep Kamil'e gittim. Zeynep Kamil'de görüştüğüm doktor Op. Dr. Kenan Sofuoğlu'na hastanede sadece test yaptırmak istediğimi, sonra sonuçları Çapa'ya götüreceğimi söyledim. O da bana Tüp bebek sürecinde çok sık hastaneye gelmem gerektiğini ve bu testlerin hep devam edeceğini söyledi ve "Zeynep Kamil çok iyi bir hastane ve Tüp bebekte çok iyi uzmanlarımız var, madem buraya yakın oturuyorsunuz burada tedavi görmenizi size tavsiye ederim" dedi. Annemle gitmiştik hasteneye. Aklımıza yattı. Tamam dedik. Hastanemiz Zeynep Kamil Olsun. Ve Zeynep Kamil'de tüp bebek hikayemiz işte böyle başladı.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder